tisdag 12 juni 2012

Hej!
Vår och försommar är en fantastisk tid på året - samtidigt upplever jag att det är den absolut mest hektiska också...Behöver sätta mig ner och fundera på och reda upp vad som har varit på agendan de senaste veckorna...

Om jag börjar med det som hänt närmast i tiden så är det naturligtvis våra avgångsklasser på gymansiet som jag tänker på! Vilken fantastisk avslutningsceremoni jag hade förmånen att delta i - glada och förväntansfulla fina ungdomar som spred skratt och glädje omkring sig - det är stunder då jag inser varför jag valt det jobb som jag har!

I övrigt har mina arbetsdagar kantats av möten med människor och deltagande i olika processgrupper för att föra våra verksamheter framåt och skapa förutsättningar för att vi ska nå ännu bättre resultat!
För det är riktigt spännande nu - i nästa vecka räknar vi med att ha klart sammanställningen på årets betygsresultat - och jag kan säga att jag håller nästan andan......

Jag vet att rektorer och medarbetare har lagt ner ett stort och engagerande arbete på att vi ska ge våra barn och ungdomar möjligheten att lyckas! Insatser som handlat om både uppstramningar i resultatuppföljningen på den lokala skolan liksom det pågående arbetet med rektorsintervjuer för att hitta förbättringsområden för det fortsatta arbetet.

Vi har också skapat en film om Alla ska lyckas! - den är på väg ut och jag räknar med att kunna visa den redan vid nästa bloggtillfälle!

Njut av sommaren och vi hörs snart igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar