tisdag 9 april 2013

Okända rummet

Hej!
Nyss hemkommen från en oerhört skööön semester i Thailand - jag älskar Thailand!!

Efter ett par dagar på jobbet börjar alla synapser vakna till liv och också hitta förbindelser med varandra - jag kan tänka igen...Det innebär att vi - ledningsgruppen på BUF -  kastar oss in i vårt nästa-läges arbete och börjar dra i trådarna och återskapa den process som vi påbörjat med hela vår rektors- och förskolechefsgrupp!

Jag har hunnit smälta och tänka igenom vårt nästaläge ett antal gånger....vilket också verksamhetscheferna brottats med.....grundskolechefen fick en riktig aha - upplevelse på vårt möte och jag tror faktiskt att det börjar klarna för var och en av oss....

Äntligen lite fast mark under fötterna - det är jobbigt att befinna sig mitt i språnget och inte veta var och när man ska landa....Nu har vi landat och är överens om tågordningen som ska ta oss till vårt nästaläge - ett steg närmare - Alla ska lyckas!

Imorgon torsdag ska jag träffa grundskolans rektorer och vi ska tillsammans fortsätta arbetet med nästaläget - alla måste göra det till sitt eget - vi kan hjälpa varandra genom att dela med oss våra erfarenheter.....

Vi har besökt det okända rummet - och går vidare till nästa läge....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar